» » Mikrodalga Fırında 8 dakikada Kakaolu Islak Kek


İnanılır gibi değil tam 8 dakikada mikrodalga fırında kakaolu kek yaptım.  Normal fırını önceden ısıtıp 45 dakika beklemeye gerek kalmadı artık. O kadar hoşuma gitti ki hemen sizinle bu bilgiyi paylaşmak istedim. Benim gibi çalışan bayanlar için hız ve pratiklik gerçekten mutfakta çok önemli bunu hepimiz biliyoruz. Neyse lafı uzatmadan hemen tarife geçelim.

Mikrodalgada Kakaolu Islak Kek
MALZEMELER;
1 su bardağı un
1 su bardağı toz şeker
1su bardağından  2 parmak az sıvı yağ
1 su bardağı süt
1,5 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2 yumurta
Tercihen fındık veya ceviz

YAPILIŞI;
Süt, yağ, şeker, kakaoyu iyice çırpıyoruz, içerisinden bir bardak ayırıyoruz ki kekimizi daha sonra ıslatmak için. Kalan karışıma un, yumurta, kabartma tozu, vanilya yı ekleyip çırpıyoruz.
Yağlanmış yuvarlak  borcama döküyoruz. Mikrodalga fırının gücünü  800W a ayarlayıp çalıştırıyoruz. Piştikten sonra, ayırdığımız sosumuzu kekimize kaşık yardımıyla eşit biçimde döküyoruz. Ve işte kekimiz hazır oluyor.
Afiyet Olsun

 Ben ilk önce 6 dakikaya ayarladım baktım tam pişmemiş, 2 dakika daha pişirdim. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, mikrodalgada pişirme süresini ayarlamak, çünkü bütün mikrodalgaların güçleri farklı en iyisi ilk denemede başında bekleyip pişmesini kontrol etmek, eğer fazla tutarsanız kekiniz taş gibi olabilir.
Benim pişirdiğim  kek ilk denemem olmasına rağmen çok lezzetli oldu. Özellikle aniden gelen misafirler için çok pratik bir kek, denemenizi tavsiye ederim. 
Ayrıca mikrodalgada yapılabilecek başka tarifleri olanlardan paylaşımlarını bekliyorum.




About Unknown

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt

Hiç yorum yok:

Leave a Reply