» » » » PSİKİYATRİ KLİNİĞİ TASARIMI - JAPONYA TOKYO


Mesleğimi icra ettiğim uzun yıllar boyunca sayısız projeye imza attım. Butik ev tasarımlarını bir kenara koyun banka şubelerinden mağazalara ve ofis tasarımlarına kadar iç mekan olarak adlandırabileceğiniz neredeyse tüm mekanlarda tasarımlarım hayat buldu.  Hatta bir kaç sene önce uluslar arası bir araştırma gemisinin iç tasarımını yapma fırsatım oldu. İnanılmaz zevkliydi.

Bu gün düşündüm de bir psikiyatri kliniği tasarlamam istense ne yapardım acaba? 

Herhalde öncelikle Kliniğin verdiği hizmetin kapsamını öğrenir ve kullandıkları görsel malzemeleri incelerdim. Sonra da uykusuz gecelerle dolu uzun bir tasarım süreci yaşardım. İşin en keyifli kısmı da bu zaten. 

Biraz araştırdım ve "Ben de olsam böyle yapardım" diyebileceğim  bir tasarıma rastladım. Japonya Tokyo'da bulunan Akasaka Ruh Sağlığı kliniği ianılmaz titiz bir çalışma ve takdire şayan tasarım fikirleriyle Nendo firması tarafından tasarlanmış. 

Mekana ilk bakışınızda duvarlar ve odalara açılan kapılar görüyorsunuz fakat mekan kullanılmaya başlandığında bambaşka bir işlevselliği olduğunu anlıyorsunuz. Odalara açılan kapılar değil duvarlar olmuş, bir başka odaya girmek için ise duvara sabitlendiğini sandığınız bir raflı üniteyi çekmeniz gerekiyor. Raflar, aynalar, tablolar ikiye bölünüyor. 

Tasarımın amacı ise dünyayı görüntülemek için alternatif perspektifler sunmak. Böylece normal kabul edilenin aslında normal olmayabileceğini, anormal kabul edilenin ise normal olabileceğini  yani mevcut algıların oluşturduğu duvarların yıkılabileceğini anlatıyor.









İç Mimar Pelin Pelister Akyürek Çatalçeşme Mh. Bağdat Cd. Ebru Apt. 483-B Suadiye-Kadıköy İSTANBUL Tlf: (0216) 410 0 999

About Unknown

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt

Hiç yorum yok:

Leave a Reply