» » Orkidem Çiçeklendi



Geçen sene ikea'dan bu orkideyi almıştım ama çiçekleri cılız ve lekeliydi. Çabucak solmuşlardı. Bu sene aynı orkidem canlandı ve çiçeklendi.  Çiçekleri geçen senekine göre çok büyük ve sağlıklı oldu. Günden güne bitkinin büyüyüp çiçek vermesini izlemek çok hoş. 



               Her yerde orkide bakımları için çeşitli bilgiler var. Benim yaptığım bakım ise oldukça basit.
Resimde görüldüğü üzere orkidenin şeffaf plastik bir kabı vardı. Ondan hiç çıkarmadan cam bir vazoya koydum. Zamanla kökleri plastikten çıkıp cam vazoya kadar uzandı. Sulamasını hem direk köklerinden hem de iki vazonun arasında kalan bölüme yaptım. Ve yapraklarına su değdirmedim.
           Orkidemi mutfağımda, tam  camın önüne koydum. Zamanla orkideden büyüyen dallar aşağı doğru yönelirse vazonun içinde kalıp kök oluyor. Eğer dallar yukarı yönelirse bayaa bi büyüdükten sonra çiçekleniyor.
          Benim Acemi çiçek bakımım işte böyle.
         





             Bu da limonluğun dekoratif bir objeye dönüşmüş hali:))
Cam limonlukdan, kendimce minyatür bir obje yarattım,  minik gelinle damadın arkasında minik eyfel kulesini koydum.
Bence çok tatlı oldu :)

About Unknown

Hi there! I am Hung Duy and I am a true enthusiast in the areas of SEO and web design. In my personal life I spend time on photography, mountain climbing, snorkeling and dirt bike riding.
«
Next
Sonraki Kayıt
»
Previous
Önceki Kayıt

Hiç yorum yok:

Leave a Reply